sobota, 13 lutego 2016

Jak wysłać podanie o zasiłek drogą elektroniczną?

Specjalnie na prośbę jednego z czytelników bloga postanowiłam przygotować małą instrukcję ze zdjęciami pokazującą w jaki sposób można zalogować się i wysłać formularz drogą elektroniczną.

Warto korzystać z tej możliwości, gdyż jest to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób dostarczenia dokumentów do NAV. Dokumenty nie zaginą ani na poczcie ani w urzędzie.



Na głównej stronie www.nav.no klikamy w prawy górny róg: LOGG INN 
Tutaj mamy do wyboru różne sposoby zalogowania się. Najbardziej polecam sposób 1 i 2.
W (1) wpisujemy swój numer personalny i hasło MinID.
Następnie wpisujemy kod otrzymany w SMSie. I już jesteśmy zalogowani :) 
Teraz opiszę sposób (2) z bankID. Najpierw wpisujemy numer personalny. 
Teraz za pomocą generatora kodów wpisujemy jednorazowy kod, który otrzymaliśmy. 
Teraz wpisujemy to samo hasło, którego używamy przy logowaniu na stronach internetowych banku. 
Następnie klikamy w "Skjemaer" (Formularze) 
Wybieramy zasiłek, o który będziemy się ubiegać np. Arbeidsavklaringspenger (zasiłek rehabilitacyjny)  
I klikamy na niebieski guzik SEND ELEKTRONISK
Dalej zostaniemy poproszeni o załączenie dokumentów, wypełnienie wniosku o zasiłek itp.

POWODZENIA! :)


1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za instrukcję. Będę próbować się zalogować. Piszę w imieniu osoby chorej po operacji tętniaka mózgu. On wiele rzeczy nie pamięta, dlatego mamy problemy z zalogowaniem się.
    Mam pytanie , czy jest gdzieś dostęp do takiego wniosku rehabilitacyjnego, żeby można go było wydrukować i wysłać pocztą?

    OdpowiedzUsuń